Kurtyna już opadła. XVI Szkolne Konfrontacje Teatralne stały się już historią. A jury zadecydowało:

Protokół

XVI Szkolnych Konfrontacji Teatralnych, które odbyły się w Oleśnie 5. marca 2016 r.

Jury w składzie: Artur Majer (przewodniczący), Sławomir Kuźnicki, Robert Kudelski, Jolanta Lewicka, Bogusława Szychowska, Karolina Papiorkowska – Dymet obejrzało 14 spektakli:

Teodycea – Kontrast (IIIa)

Kiedyś byłam różą – Rozbisurmanieni (IIIe)

Scena 1.1 – O Kule (IIId)

Siła czasu – Cebulaki inaczej (IIc)

Gdy rozum śpi, budzą się demony – Zosiofilki (Ib)

Dzień z życia niezależnej kobiety – Barbórki (Id)

…bo miłość jest najważniejsza – Grzybki po deszczu (Ic)

Córka – Erytropoetica (IIIb)

Śmierć podróżuje pociągiem – Średnia Improwizacja (IIa)

Krwawe Inverness – Regresja (IId)

Domowe Melodie – Górale (Ia)

Dom nie do poznania – Kowalscy (IIe)

Na zdrowie – Vulnerant omnes, ultima necat (grupa mieszana)

Kluczowe pytanie – Przebudzenie (IIb)

 

Jury postanowiło nominować następujące osoby (pogrubione pozycje zwycięskie).

 

Najlepsza scenografia:

  1. Izabela Schepper, Nikola Jeziorowska, Natalia Wąsińska za „Teodyceę”
  2. Daria Kołodziej, Julia Izydorczyk za „Kiedyś byłam rożą”
  3. Jakub Kierat za „Gdy rozum śpi, budzą się demony”
  4. Dorota Oboza za „Krwawe Inverness”
  5. Victoria Gnot za „Scenę 1.1”
  6. Tomasz Jurczyk za „Na zdrowie”
  7. Karmen Gallus za „Córkę”

 

Najlepsza drugoplanowa rola męska:

  1. Remigiusz Wachowski za rolę Chłopaka w „Kiedyś byłam różą”
  2. Sebastian Kiedrzyn za rolę Śmierci w „Śmierć podróżuję pociągiem”
  3. Maciej Zagrobelny za rolę Kucharza w „Domu nie do poznania”
  4. Aaron Wróbel za rolę Dziadka za młodu w „…miłość jest najważniejsza”
  5. Michał Skowronek za rolę Homoseksualisty w „…miłość jest najważniejsza”
  6. Dawid Bomba za rolę Kandydata do pracy w „Dniu z życia niezależnej kobiety”
  7. Aleksander Celmerowski za rolę Taty w „Scenie 1.1”
  8. Jakub Kasprzyk za rolę Urzędnika w „Córce”

 

Najlepsza drugoplanowa rola żeńska:

  1. Julia Izydorczyk za rolę Dziewczyny w „Kiedyś byłam różą”
  2. Marcelina Piastowska za rolę Dziewczyny w „Kiedyś byłam różą”
  3. Aleksandra Małysa za rolę Dziewczyny w „Kiedyś byłam różą”
  4. Aleksandra Kołecka za rolę Demona w „Gdy rozum śpi, budzą się demony”
  5. Patrycja Kierat za rolę Babci w „Domu nie do poznania”
  6. Agata Klonowska za rolę „moherowej” Babci w „..miłość jest najważniejsza”
  7. Paulina Mencfel za rolę Dziewczyny w „Kluczowym pytaniu”
  8. Emilia Mycka za rolę Anioła w „Domowych Melodiach”
  9. Paulina Popenda za rolę Lalusi w „Dniu z życia niezależnej kobiety”
  10. Emilia Brzeska za rolę Kandydatki do pracy w „Dniu z życia niezależnej kobiety”
  11. Zuzanna Kałwak za rolę Siostry w „Scenie 1.1”
  12. Victoria Gnot za rolę Mamy w „Scenie 1.1”
  13. Weronika Przewała za rolę Matki w „Córce”

 

Najlepszy scenariusz:

  1. Katarzyna Ignaczak, Patrycja Kołek, Maciej Mordal, Roksana Rzepka za „Teodyceę”
  2. Zuzanna Tiffert, Marta Dembowska za „Kiedyś byłam różą”
  3. Sylwia Suda za „Siłę czasu”
  4. Markus Bartoszonek za „Na zdrowie”

 

Najlepsza reżyseria:

  1. Marta Dembowska za „Kiedyś byłam różą”
  2. Tatiana Kokot za „Gdy rozum śpi, budzą się demony”
  3. Sylwia Suda za „Siłę czasu”
  4. Victoria Gnot za „Scenę 1.1”

 

Najlepsza pierwszoplanowa rola męska:

  1. Dominik Sanetra za rolę Ryśka w „Domu nie do poznania”
  2. Dominik Flak a rolę Dziadka w „…miłość jest najważniejsza”
  3. Maciej Twardy za rolę Williama w „Scenie 1.1”

 

Najlepsza pierwszoplanowa rola żeńska:

  1. Zuzanna Tiffert za rolę Dziewczyny w „Kiedyś byłam różą”
  2. Natalia Wojczyszyn za rolę Hydraulika w „Domu nie do poznania”
  3. Zuzanna Stysiak za rolę Nataszy w „Domu nie do poznania”
  4. Julia Słowik za rolę Dziewczyny w „Kluczowym pytaniu”
  5. Maja Kałwak za rolę Mai w „Scenie 1.1”
  6. Natalia Wojczyszyn za rolę Czarnego charakteru w „Na zdrowie”

 

Nagrodę specjalną jury przyznało spektaklom „Dom nie do poznania” oraz „…bo miłość jest najważniejsza”

 

Najlepsze spektakle:

III miejsce- „Siła czasu”

II miejsce – „Scena 1.1”

I miejsce – „Kiedyś byłam różą”

 

Najlepszy plakat ex aequo:

Szymon Pawelec „Teodycea”

Iwona Januchta „Krwawe Inverness”

Amadeusz Włóczyk „Córka”

Przewodniczący Jury

Artur Majer