Edukacyjna Wartość Dodana
Metoda analizy pozwalająca oszacować efektywność nauczania
Do ewaluacji wyników i efektywności nauczania wykorzystuje się dwa rodzaje wskaźników egzaminacyjnych. Pierwszy z nich informuje o wynikach nauczania w danej szkole. Drugi opisuje efektywność nauczania, czyli wykorzystanie przez szkołę zasobów „na wejściu”.
Wskaźniki efektywności nauczania wyznacza się za pomocą metody edukacyjnej wartości dodanej – EWD. Metoda ta jest zestawem technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne.
Wynik szkoły prezentowany jest w postaci elipsy w układzie współrzędnych. Oś pozioma przedstawia wynik egzaminu maturalnego, oś pionowa – wskaźnik EWD.
- Szkoły neutralne. Licea ogólnokształcące lub technika, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników maturalnych, jak i przeciętną efektywność.
- Szkoły o wysokich wynikach maturalnych i wysokiej efektywności mierzonej EWD (prawa górna ćwiartka) – TU JESTEŚMY!
- Szkoły o wysokich wynikach maturalnych i niskiej efektywności mierzonej EWD (prawa dolna ćwiartka).
- Szkoły o niskich wynikach maturalnych i wysokiej efektywności mierzonej EWD (lewa górna ćwiartka).
- Szkoły o niskich wynikach maturalnych i niskiej efektywności mierzonej EWD (lewa dolna ćwiartka).

Wskaźniki I LO w Oleśnie obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2020-2022
(są to ostatnie opublikowane wyniki)

PRZEDMIOTY HUMANISTYCZNE
Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 245
| Przedmioty | Łącznie | Poziom rozszerzony |
| j. polski | 245 | 78 |
| historia | 22 | 22 |
| WOS | 54 | 54 |

PRZEDMIOTY MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 244
| Przedmioty | Łącznie | Poziom rozszerzony |
| matematyka | 244 | 92 |
| biologia | 58 | 58 |
| chemia | 21 | 21 |
| fizyka | 63 | 63 |
| geografia | 73 | 73 |
| informatyka | 4 | 4 |

JĘZYK POLSKI
Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 245
| Przedmioty | Łącznie | Poziom rozszerzony |
| j. polski | 245 | 78 |

MATEMATYKA
Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 244
| Przedmioty | Łącznie | Poziom rozszerzony |
| matematyka | 244 | 92 |